1960 yılında Ahmet Ziylan tarafından küçük bir atölyede temelleri atılan FLO Mağazacılık, bugün Türkiye ayakkabı pazarının tartışmasız lideri konumundadır. Doğrudan 10 binin üzerinde, dolaylı olarak ise 30 bine yakın kişiye istihdam sağlayan FLO Mağazacılık, yılda 55 milyon çiftten fazla ayakkabı satışı gerçekleştirmektedir.
Mağazaları ile Türkiye’nin neredeyse her noktasına ulaşan FLO, yurt içinde 500’e yakın, yurt dışında ise 21 farklı ülkede 100’ün üzerinde mağaza ile tüketicileriyle buluşmaktadır. Her gün sınırlarını genişleterek daha da büyüyen FLO Mağazacılık, yurt içi ve yurt dışında 600’ün üzerinde mağazasıyla hizmet vermektedir.
FLO Mağazacılık bünyesinde bulunan çok markalı sneaker mağaza konsepti InStreet, artan satış noktaları ile FLO’nun satış ağını her yıl güçlendirmekte ve erişilebilirliğine katkı sağlamaktadır.
İtalya’nın en hızlı büyüyen markalarından biri olan Lumberjack’i 2012 yılında satın alan FLO Mağazacılık, 2019 yılında da Nine West’in Türkiye lisans haklarını alarak büyümesini sürdürmüştür.
FLO Mağazacılık bünyesinde, perakende markalarının yanı sıra hem mağazalarında satışını gerçekleştirdiği hem de toptan satışını yaptığı Kinetix, Dockers by Gerli, Polaris, Butigo ve Mercedes gibi her biri kendi alanında lider konumunda olan ayakkabı markaları da bulunmaktadır.
Sektöre Yatırım
Sektöründe açık ara lider konumunda olan FLO Mağazacılık; Türkiye’de ayakkabı sektörüne öncülük etme ve bu sektörü dünya üretim liginde üst sıralara taşıma vizyonuyla hareket etmektedir.
Bu doğrultuda 2012 yılında Şanlıurfa Ayakkabı Fabrikası’nın açılışını yapan FLO, toplam 20 milyon TL yatırım yaparak Şanlıurfa’daki ikinci fabrikasını da kurmuştur. İkinci fabrika ile 1500’den fazla kişiye istihdam sağlayan FLO, ayrıca Şanlıurfa Organize Sanayi Bölgesi’nde, sektörel kümelenme modeli uygulayarak Ayakkabıcılar Sanayi Bölgesi kurulmasına da öncülük etmektedir. Ayakkabı sektörü için üretim ve ihracat üssü olarak konumlanan OSB; ayakkabı sektörünün yapısal dönüşümünde stratejik bir görev üstlenecektir. Toplam 130 bin m2 proje alanında kurulacak 26 fabrika ile 10 bin kişiye istihdam sağlanacaktır.
İnsana ve sürdürülebilirliğe yaptığı yatırımlarıyla da dikkat çeken FLO Mağazacılık 2015 yılında, şu anda yıllık 240 bin ekolojik ve 10.000 fiziksel test kapasitesine sahip olan Kalite Laboratuvarı’nı kurmuş ve Nisan 2016’da TÜRKAK AKREDİTE belgesini almıştır. Bugün FLO mağazalarına giren her model ürün güvenliği testinden geçmektedir.
2013 yılı Kasım ayında Gözde Girişim Sermayesi Yatırım ortaklığı A.Ş., BİM ve Mater Footwear BV ile güçlerini birleştirerek büyük bir ortaklığa imza atan FLO Mağazacılık, 2023 yılında Türkiye’den çıkacak 10 global markadan biri olma hedefi doğrultusunda çalışmalarına ve yatırımlarına hız kesmeden devam etmektedir.
Yurt Dışında Büyüme
2015 yılında yurt dışında ilk mağazasını açan FLO Mağazacılık, Avrupa’da büyüme hedefi doğrultusunda 2012 yılında İtalya’nın ikonik ayakkabı markası Lumberjack’i bünyesine katmıştır.
Bugün FLO Mağazacılık; Azerbaycan, Arnavutluk, Suudi Arabistan, Kosova, Ürdün, Kazakistan, Özbekistan, Irak, Gürcistan başta olmak üzere 21 ülkede toplamda 100’ün üzerinde mağaza ile hizmet vermektedir. FLO Mağazacılık, ayrıca Afrika kıtasında da mağaza açmaya ve büyümeye devam etmektedir.
FLO Mağazacılık ihracat çalışmaları kapsamında Rusya, Romanya ve Ukrayna başta olmak üzere yakın coğrafyada birkaç uluslararası web sitesiyle FLO web sitesinin entegrasyonunu sağlayarak, e-ticaretteki performansını daha da yükseklere çıkarmak için çalışmaktadır.
Şirket, 2023 yılı yurt dışı hedefleri doğrultusunda 300 milyon dolarlık ihracat sağlamayı, toplam 47 ülkede 300 yurt dışı mağazaya ulaşmayı ve Türkiye’yi dünyanın en büyük ayakkabı üretim üslerinden biri yapmayı hedeflemektedir.